Jokaisella on viranomaisten toiminnan julkisuudesta annetun lain (621/1999) mukaisesti oikeus saada tieto viranomaisen julkisesta asiakirjasta.
Virtain kaupungin asiakirjoja koskevat asiakirjapyynnöt suunnataan suoraan asiasta vastaavalle viranhaltijalle, toimialueelle tai liikelaitokselle. Kaupungin kirjaamosta saa tarvittaessa neuvoja eri viranomaisten toimialueista ja säilytettävistä aineistoista. Kaupungin kirjaamoon tulleet tietopyynnöt välitetään asiasta vastaavalle toimialalle.
Tietopyyntö on hyvä yksilöidä mahdollisimman tarkasti, jotta asiakirjan löytäminen helpottuu. Tietopyyntö tulee yksilöidä siten, että siitä käy ilmi, mitä asiakirjaa tai asiakirjoja pyyntö koskee. Esimerkiksi asiakirjan päivämäärä tai otsikko kannattaa aina ilmoittaa, jos se on tiedossa. Jos tietopyyntö koskee julkista asiakirjaa, ei tietopyyntöä tarvitse perustella eikä tiedon pyytäjän tarvitse kertoa, mihin tietoa käytetään.
Pyydettäessä tietoa salassa pidettävästä asiakirjasta tai asiakirjoista, joista tieto voidaan luovuttaa vain tietyin edellytyksin, asiakirjan pyytäjän tulee ilmoittaa tietojen käyttötarkoitus ja oma henkilöllisyytensä. Kaupunki voi pyytää asiakirjan pyytäjältä myös muita lisätietoja, jos niitä tarvitaan tietojen luovuttamisen edellytysten selvittämiseksi.
Tieto julkisesta asiakirjasta annetaan mahdollisimman pian, viimeistään kahden viikon kuluessa tietopyynnön tekemisestä. Jos asian käsittely ja ratkaisu vaativat erityistoimenpiteitä tai tavanomaista suuremman työmäärän, tieto julkisesta asiakirjasta annetaan tai asia ratkaistaan viimeistään kuukauden kuluessa tietopyynnön tekemisestä.
Asiakirjan tyypistä riippuen kaupunki voi luovuttaa pyydetyt tiedot joko sähköisesti tai paperisina. Paperitulosteista voidaan periä maksu. Niihin tietoihin, joita ei ole mahdollista luovuttaa sähköisesti eikä paperisina, voi tutustua asiasta vastaavan viraston tiloissa.
Voit täyttää myös seuraavan tietopyyntölomakkeen ja toimittaa sen asiasta vastaavalle viranhaltijalle, toimialueelle tai kirjaamoon (kirjaamo@virrat.fi).
Huomioithan, että mikäli haluat tarkastella omia tietojasi voit tehdä myös EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisen henkilötietojen tarkastuspyynnön Virtain kaupungille. Lisätietoa henkilötietojen tarkastuspyynnön ja henkilötietojen korjausvaatimuksen tekemisestä löydät Tietosuoja ja tietoturva -sivultamme. Sivulta löytyvät myös henkilötietojen tietopyyntöihin tarkoitetut lomakkeemme.
Asiakirjajulkisuuskuvaus
Tässä seuraavana on julkisen hallinnon tiedonhallinnasta annetun lain (906/2019) 28 §:n mukainen asiakirjajulkisuuskuvaus, jonka tarkoituksena on helpottaa tietopyyntöjen tekemisessä Virtain kaupungille. Kuvauksen avulla voit yksilöidä tarvitsemasi tiedot, jolloin pystymme toimittamaan tiedot sinulle kattavasti ja nopeasti. Julkisuuslain mukaan tietopyynnöt viranomaisen asiakirjan sisällöstä on yksilöitävä riittävästi siten, että viranomainen voi selvittää, mitä asiakirjaa pyyntö koskee (laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta 621/1999, 13 §). Tarvittaessa autamme sinua tietopyyntösi yksilöinnissä.
Jokaisella on oikeus saada tietoa viranomaisen asiakirjasta, joka on julkinen (621/1999, 8§). Pääosin Virtain kaupungin asiakirjat ovat julkisia. Asiakirjat voivat kuitenkin sisältää myös salassa pidettävää tietoa. Salassapidolle on aina jokin julkisuuslaista tai muusta laista tuleva peruste. Asianosaisella on lisäksi oikeus saada tietoa itseään koskevista asioista.
Julkisuuslaki ei velvoita viranomaista laatimaan pyynnöstä selvityksiä eikä yhdistelemään tietoja.
Asiakirjajulkisuuskuvaus sisältää tiedot asiarekisteristä, palvelujen tiedonhallinnasta, tietovarannoista, tietoaineistoista, tietoryhmistä ja tietojärjestelmistä sekä yhteystiedot tietopyynnön tekemiseksi. Kerromme tietoaineistojen mahdollisesta saatavuudesta teknisen rajapinnan avulla ja annamme esimerkkejä hakutekijöistä, joilla tietojärjestelmistä on mahdollista hakea tietoa. Asiakirjajulkisuuskuvaus antaa yleiskuvan siitä, miten Virtain kaupungin asiarekisteri ja palvelujen tiedonhallinta ovat jäsentyneet. Se kertoo myös, missä laajuudessa käsittelemme tietoja tuottaessamme palveluja tai käsitellessämme asioita.
Tietopyynnön toimittaminen
Virtain kaupungille osoitetut tietopyynnöt voi toimittaa kirjaamoon, josta tietopyynnöt toimitetaan viivytyksettä käsittelyyn oikealle taholle. Tarvittaessa autamme yksilöimään asiakirjan, josta tieto tarvitaan.
Jos Virtain kaupunki vastaanottaa tietopyynnön, joka kuuluu toisen viranomaisen toimialaan, se siirretään kyseisessä asiassa toimivaltaiselle viranomaiselle hallintolain (434/2003) 21 §:n nojalla. Kunnan on käsiteltävä asiakirjapyyntö välittömästi ja viivytyksettä. Laissa säädetään määräajaksi kaksi viikkoa tavanomaisissa tapauksissa ja kuukausi monimutkaisemmissa tapauksissa. Saapunut tietopyyntö on viranomaisen asiakirja, joka kirjataan Dynasty-asianhallintajärjestelmään.
Virtain kaupunki julkaisee myös runsaasti tietoa verkossa edistääkseen julkisuusperiaatteen toteutumista.
Maksuttomuus pääsääntönä Tiedon saanti asiakirjoista on kunnissa maksutonta, kun -asiakirjasta annetaan tietoja suullisesti -asiakirja annetaan viranomaisen luona luettavaksi tai jäljennettäväksi -sähköisesti talletettu asiakirja lähetetään sähköpostitse -asiakirjan antaminen kuuluu viranomaisen neuvonta-, kuulemis- tai tiedotusvelvollisuuden piiriin (ks. hallintolaki 8 §, 34 §).
Julkisuuslain 34 §:n perusteella kohtuullisista kopiointi- ja tulostuskuluista voidaan periä maksu. Tietopyynnöistä voidaan periä maksu, kun tiedon esille hakeminen vaatii erityistoimenpiteitä silloin, kun asiakirja ei ole yksilöitävissä ja löydettävissä viranomaisen julkisuuslain mukaisesti pitämästä asiakirjarekisteristä siinä käytettävän asiakirjaluokittelun eikä asiakirjan tunnisteen avulla eikä sähköisesti ylläpidetystä rekisteristä sen hakutoimintojen avulla.
Virtain kaupungin hallintosäännön mukaan valtuusto päättää maksujen yleisistä perusteista. Maksuista ja niiden yksityiskohtaisista perusteista päättää vastaava toimielin. Tietopyynnön lähettäjälle tulee ilmoittaa etukäteen pyyntöön liittyvistä maksuista.
Tiedon antamisesta päättävä viranhaltija
Osastot voivat nimetä vastuuviranhaltijan, joka vastaa osastoaan koskeviin tietopyyntöihin. Jos vastuuhenkilöä ei ole nimetty, osastopäällikkö on vastuussa tietopyyntöön vastaamisesta.
Salassa pidettäviä asiakirjoja ja tietoja luovutetaan vain niille tahoille, joilla on oikeussalassa pidettävään tietoon.
Jos pyydettyjä asiakirjoja tai tietoja ei katsota voitavan antaa, tietoja pyytäneelle tulee kertoa perustelut ja tieto siitä, että hän voi halutessaan saada tietopyyntönsä viranomaisen ratkaistavaksi. Toimielimen ja viranhaltijan päätökseen tiedon ja asiakirjan antamisessa haetaan muutosta hallintovalituksella suoraan hallinto-oikeudelta.
Tietovarannot ja rekisterit
Tiedonhallintalain 25 §:n mukaan kunnan on ylläpidettävä viranomaisen käsittelyssä olevista ja olleista asioista asiarekisteriä, johon rekisteröidään asiaa, asiankäsittelyä ja asiakirjoja koskevat tiedot. Asiarekisterillä tarkoitetaan päätöksentekojärjestelmää ja muita asianhallintaan kuuluvia tietojärjestelmiä. Hallinnollisten asioiden asiarekisteriin kirjataan kaikki vireille tulleet asiat, niihin liittyvät toimenpiteet sekä asiakirjat.
Asialla tarkoitetaan viranomaisen käsiteltäväksi saamaa tai ottamaa kokonaisuutta, jonka tuloksena viranomaisen toimintaprosessissa (asiankäsittelyprosessissa) tehdään toimenpiteitä, jonka tavanomaisena tuloksena syntyy viranomaisen tekemä ratkaisu, joka voi olla esimerkiksi hallintopäätös, määräys, lausunto, ohje tai muu viranomaisen kannanmuodostus.
Asiakirjallisilla tiedoilla tarkoitetaan organisaation tehtävien ja niiden käsittelyprosessien yhteydessä kertyvää tietoa, jonka organisaatio on tuottanut tai vastaanottanut osana tehtäviään ja jota se säilyttää tietovarantona sekä todisteena.
Asiankäsittelyyn liittyvät toimenpiteet ovat aloitus-, väli- tai lopputoimenpiteitä asian käsittelyssä. Esimerkkejä toimenpiteen tyypistä ovat valmistelu, päätöksenteko, tiedoksianto ja muutoksenhaku.
Virtain kaupungin päätöksentekojärjestelmä on nimeltään Dynasty 10. Dynasty toimii kunnan diaarina ja sillä hallitaan asioiden vireilletuloa, asioiden hallintaa, valmistelutyötä, päätöksentekoa, tiedoksiantoa, muutoksenhakua, julkaisemista, toimielintyöskentelyä sekä asiointia.
Hakutekijät, joilla viranomainen voi hakea asiakirjoja
Hakutekijöinä voi käyttää esimerkiksi henkilön nimeä, henkilötunnusta, kiinteistötunnusta tai asianumeroa (diaarinumeroa).
Virtain kaupungin tietovarannot
Tietovarannolla tarkoitetaan viranomaisen tehtävien hoidossa tai muussa toiminnassa käytettäviä tietoaineistoja sisältävää kokonaisuutta, jota käsitellään tietojärjestelmien avulla tai manuaalisesti. Virtain kaupungin tietovarantoja hallitaan arkistonmuodostussuunnitelmien ja tiedonohjaussuunnitelmien avulla. Tietovarantoihin sisältyvät henkilörekisterit on kuvattu tietosuojaselosteissa. Tietosuojaselosteissa kerrotaan henkilörekisterin käyttötarkoitus, rekisteristä vastaava viranhaltija ja yhteystiedot. Lisäksi tietosuojaselosteissa kuvataan rekisterin sisältämät tiedot, tietojen käyttö ja tietojen ylläpitoon käytettävät tietojärjestelmät.
Hallinto- ja talousosastomme tietovarannot koostuvat pääasiallisesti kuntamme yleishallinnollisten ja tukipalvelutehtävien tietoaineistoista. Hallinto- ja talousosastomme sisältää yleishallinnon, henkilöstöhallinnon, tietohallinnon ja taloushallinnon. Tietohallinto johtaa, koordinoi ja kehittää koko kaupungin tietohallintoa sekä järjestää itse tai ostopalveluna kaikille asiakkailleen määriteltyjä ICT-palveluja.
Hakutekijöitä alla olevissa tietovarannoissa ovat esimerkiksi henkilön nimi, henkilötunnus, laskun saaja, sopimuksen nimi ja asianumero. Tietoaineistot eivät pääasiallisesti ole saatavilla teknisen rajapinnan kautta. Sidonnaisuusilmoitukset löytyvät verkkosivuiltamme, kuten myös taloussuunnitelmamme ja tilinpäätöksemme. Palkkahallinnon verkkopalkka on sähköinen ja henkilön itsensä nähtävissä.
Hallintotiedot Käyttötarkoitus: hallinnon järjestäminen ja ohjaus, yhteistyö, hanketoiminta, päätöksenteko, riskienhallinta ja sisäinen valvonta, tarkastustoimi, vaalien järjestäminen
Keskeiset tietoaineistot: luottamushenkilörekisteri, pöytäkirjat, viranhaltijapäätökset, sopimukset, sidonnaisuusilmoitusrekisteri, kulunvalvontatiedot
Tietojärjestelmä(t): asianhallintajärjestelmä, sähköinen kokousjärjestelmä, vaalitietojärjestelmä, kulunvalvontajärjestelmä
Henkilöstötiedot Käyttötarkoitus: henkilöstöasioiden ohjaus, rekrytointi ja palvelussuhteen hoitaminen
Keskeiset tietoaineistot: työnhakijatiedot, palvelussuhdeasioiden hoitamiseen liittyvät tiedot, kuten työsopimukset, palkkatiedot, työsuojelutiedot ja yhteistoimintatiedot
Tietojärjestelmä(t): asianhallintajärjestelmä, henkilöstöhallinnon järjestelmä, rekrytointijärjestelmä
Taloustiedot Käyttötarkoitus: talousasioiden ohjaus, suunnittelu ja seuranta, rahoitus- ja varainhankinta, kirjanpito ja maksuliikenne, tilinpäätös, omaisuuden hallinta ja hankinnat
Keskeiset tietoaineistot: taloussuunnitelmat, osavuosiraportit, myönnetyt avustukset, kirjanpitoaineisto, reskontrat, tilinpäätös, omaisuusluettelo ja hankintasopimukset
Tietojärjestelmä(t): taloushallinnon järjestelmät, kuten kirjanpito-, maksuliikenne-, kassa- ja talouden seurantajärjestelmä; asianhallintajärjestelmä
Tiedonhallintatiedot Käyttötarkoitus: tiedonhallinnan järjestäminen ja tietopalvelu, tietoturva- ja tietosuoja
Keskeiset tietoaineistot: asiarekisteri, tiedonohjaussuunnitelmat, tiedonhallintamalli
Tietojärjestelmä(t): asianhallintajärjestelmä, tiedonohjausjärjestelmä, tiedonhallintamallin sekä tietosuojan ja tietoturvan hallinnointiin tarkoitettu tietojärjestelmä
Tietohallinnon tiedot Käyttötarkoitus: yleinen ja kiinteistöjen kameravalvonta
Keskeiset tietoaineistot: kameravalvonnan aineisto
Tietojärjestelmät: kameravalvonnan tietojärjestelmä
Turvallisuustiedot Käyttötarkoitus: turvallisuusasioiden hoitaminen
Keskeiset tietoaineistot: valmiussuunnitelma ja siihen liittyvä aineisto
Tietojärjestelmä(t): asianhallintajärjestelmä
Viestintätiedot Käyttötarkoitus: viestinnän ja tiedottamisen hoitaminen
Keskeiset tietoaineistot: verkkosisällöt, lehti-ilmoitukset
Tietojärjestelmä(t): verkkosivusto ja somekanavat
Elinvoimapalvelujen tehtäviä ovat kunnan elinvoiman rakentamisen ja kaavoituksen edistäminen sekä ympäristön seuranta. Kaava-aineistot ovat osittain avoimesti saatavissa kotisivuiltamme. Lupapiste.fi:ssä on asiakkaalle nähtävissä omat hakemuksensa. Muutoin tietoaineistot eivät pääsääntöisesti ole saatavilla teknisen rajapinnan kautta.
Käytettävissä olevia hakutekijöitä ovat esimerkiksi kiinteistötunnus, nimi, henkilötunnus, kiinteistötunnus, rakennuslupanumero, osoite.
Työllisyyspalvelutiedot Käyttötarkoitus: työllisyyspalvelujen tarjoamien; työllisyyden hoitoon liittyvän asiakassuhteen hoitaminen, hallinta ja kehittäminen, analysointi sekä tilastointi
Keskeiset tietoaineistot: maksatuspäätökset
Tietojärjestelmä(t): työllisyyspalvelujen järjestelmä, asianhallintajärjestelmä
Etsivän nuorisotyön ja työpajatoiminnan palvelutiedot Käyttötarkoitus: etsivän nuorisotyön järjestäminen ja ohjaus, työpajatoiminta
Keskeiset tietoaineistot: etsivässä nuorisotyössä syntyneet asiakastiedot, työpajatoiminnassa syntyneet nuorta koskevat asiakastiedot
Tietojärjestelmä(t): etsivän nuorisotyön järjestelmä, asianhallintajärjestelmä
Rakentamistiedot Käyttötarkoitus: rakennusvalvonnan järjestäminen, rakennus- ja toimenpidelupien hakeminen, toimenpideilmoitusten ilmoittaminen
Keskeiset tietoaineistot: rakennus- ja huoneistorekisteri, rakennus- ja toimenpideluvat, toimenpideilmoitukset
Tietojärjestelmä(t): rakennusvalvonnan järjestelmät, kuten lupahakemusjärjestelmä; asianhallintajärjestelmä, kuntarekisterijärjestelmä.
Kaavoituksen ja maankäytön tiedot Käyttötarkoitus: maankäytön tehtävien, kuten kaavoituksen järjestäminen, maaomaisuuden hallinnan järjestäminen eli maanhankinta ja luovutus sekä vuokraus
Keskeiset tietoaineistot: kaava-aineisto, maapolitiikka, maankäyttösopimukset, maanvuokrasopimukset, osoitekartat
Tietojärjestelmä(t): kaavasuunnittelujärjestelmät, maaomaisuuden hallinta, asianhallintajärjestelmä
Hyvinvoinnin toimialan tietoaineistojen käyttötarkoituksia ovat toimialan hallinnon sekä hyvinvointi-, kirjasto-, kulttuuri- ja liikuntapalvelujen järjestäminen.
Kulttuuripalvelut Tietovarannon käyttötarkoitus: kulttuuripalvelujen, kuten tapahtumien järjestäminen sekä avustusten myöntäminen
Keskeiset tietoaineistot: esiintyjäsopimukset ja tapahtumien osallistujatiedot, tapahtuman laskutus- ja vakuutustietojen hallinnointi, hankesuunnitelmat ja hakemukset. Keskeinen tietojärjestelmä: asianhallintajärjestelmä
Kirjastopalvelut Tietovarannon käyttötarkoitus: kirjaston ja kirjastoauton palvelut, asiakassuhteiden hoitaminen, itsepalvelutoiminnot, tilastointi, kirjaston suunnittelu- ja selvitystehtävät, lainauksen valvonta, perintä, verkkomaksu, omatoimikirjaston käytön hallinnointi
Keskeiset tietoaineistot: asiakastiedot, hankesuunnitelmat ja hakemukset
Keskeiset tietojärjestelmät: Piki- kirjastojärjestelmä, omatoimikirjastojärjestelmä, verkkomaksujärjestelmä, asianhallintajärjestelmä, kameravalvontajärjestelmä
Kasvatus- ja opetustoimi huolehtii toimialan hallinnon tehtävistä, varhaiskasvatuspalvelujen tuottamisesta, perusopetuksen ja lukiokoulutuksen järjestämisestä, koulukuljetusten hankinnasta ja suunnittelusta sekä vapaasta sivistystyöstä.
Käytössä olevista tietojärjestelmistä on mahdollista hakea tietoja muun muassa lapsen nimellä, huoltajan nimellä, henkilötunnuksella ja varhaiskasvatusyksikön nimellä. Tietoaineistot eivät ole saatavilla teknisesti avoimen rajapinnan kautta lukuun ottamatta hakijan itsensä tekemiä hakemuksia tai varhaiskasvatuksen järjestelmiä. Lisäksi opetuspalvelujen tietoaineistoja on osittain mahdollista lukea myös Koski-tietokannassa ja jokaisella on osittainen pääsy itseään koskeviin tietoihin Wilman kautta.
Opetuspalvelut Käyttötarkoitus: esi-, perus- ja lukio-opetuksen järjestäminen, perusopetukseen valmistavan opetuksen järjestäminen, aamu- ja iltapäivätoiminnan järjestäminen, koulukuljetusten suunnittelu ja järjestäminen, vapaan sivistystyön järjestäminen, opiskeluhuollon järjestäminen, pedagogisen tuen järjestäminen, tilaisuuksien järjestäminen (kuten musiikkiesitykset), kaupungin kiinteistöjen valvonta omaisuuden suojaamiseksi, turvallisuuden parantamiseksi ja ilkivallan ehkäisemiseksi Keskeiset tietoaineistot: oppilas-, opiskelija- ja huoltajatiedot, aamu- ja iltapäivä-toimintaan osallistujat, koulukuljetusoppilaat, opiskelijoiden arviointitiedot, päättötodistukset, tuen tiedot, opinto- ja tutkintotiedot, palkitsemistiedot, kameravalvonnan tiedot
Tietojärjestelmät: oppilastietojärjestelmä, opetussovellukset, opiskeluhuollon järjestelmä, asianhallintajärjestelmä
Varhaiskasvatuspalvelut Käyttötarkoitus: varhaiskasvatuksen, esiopetusta täydentävän varhaiskasvatuksen sekä avoimen varhaiskasvatuksen järjestäminen, toteuttaminen ja palveluista laskuttaminen
Keskeiset tietoaineistot: varhaiskasvatuksen asiakastiedot, varhaiskasvatushakemukset, varhaiskasvatussuunnitelma, varhaiskasvatuksen henkilöstö, yksityiset varhaiskasvatuksen palvelutuottajat
Tietojärjestelmät: varhaiskasvatusjärjestelmä, asianhallintajärjestelmä
Tekninen osasto huolehtii teknisen toimen hallintoon liittyvistä tehtävistä, teknisistä palveluista, kuntatekniikasta ja vesihuollosta.
Käytettävissä olevia hakutekijöitä ovat esimerkiksi kiinteistötunnus, nimi, henkilötunnus, luvan hakija ja kadun tai tien osoite, toimitilan nimi tai osoite, kulutuspisteen osoite, kulutuspisteen numero, vesimittarin numero, laskunumero. Tietoaineistot eivät pääasiallisesti ole saatavilla teknisen rajapinnan kautta.
Asumispalvelutiedot Käyttötarkoitus: asuntotoimen hallinnointi
Keskeiset tietoaineistot: vanhat asukasrekisterit, vanhat vuokrasopimukset, vanhat tiedot kiinteistöistä, asuntotuotannon ohjaus, asuntojen vuokraus
Tietojärjestelmät: KOKI (järjestelmää ei enää pidetä ajan tasalla), Vuokratalot hallinnoi asuntotuotannon ohjauksen ja asuntojen vuokrauksen tietoaineistoja ja tietojärjestelmiä sis. vanhat asukasrekisterit, vanhat vuokrasopimukset (näitä ei ole kaupungilla).
Kuntatekniikkatiedot Käyttötarkoitus: kuntatekniikan suunnittelu, ohjaus ja hallinta, teiden ylläpito ja katuverkoston korjausvelan laskeminen ja seuranta, satamien hoito, laskutus, mittauspalvelut,
Keskeiset tietoaineistot: venepaikkarekisteri, katu- ja yleisten alueiden suunnitelmat, kuntatekniikan urakka-asiakirjat
Tietojärjestelmät: asianhallintajärjestelmä, yksityistierekisteri, kartta/mittausjärjestelmät
Teknisten palvelujen tiedot Käyttötarkoitus: kiinteistönhuollon ja tilahallinnan järjestäminen, ja puistopalveluiden järjestäminen, toripalvelut, laskutus, ulkoliikuntapaikkojen hoito, puhtauspalvelun ja ruokapalveluiden järjestäminen; kaupungin kiinteistöjen valvonta omaisuuden suojaamiseksi, turvallisuuden parantamiseksi ja ilkivallan ehkäisemiseksi; Keskeiset tietoaineistot: kiinteistöjohtamisen tietoaineisto, kameravalvonnan tiedot, urakka- ja hankintasopimukset, ruokalistat, kunnan järjestämien ateriapalvelujen (koulu, päiväkoti, kotiateriapalvelut ja sote-ruokailu) tiedot, ja puistopalveluiden tietoaineistot, Tietojärjestelmä(t): projektien hallintajärjestelmä, puhtauspalvelujärjestelmä, ruokahuollon järjestelmä, asianhallintajärjestelmä, lämpökantajärjestelmä, kaukolämmön liittymissopimukset, palvelupyyntöjärjestelmä (kiinteistöjen käyttäjät)
Vesihuoltotiedot Käyttötarkoitus: Jätevesihuollon järjestäminen, puhtaan veden järjestäminen Killinkoskella ; asiakastietojen, liittymissopimusten, kulutustietojen, laskutuksen ja maksujen valvonnan hallinnointi
Keskeiset tietoaineistot: infrastruktuurin suunnittelun, huollon, ylläpidon ja kunnossapidon yhteydessä muodostuvat tietoaineistot, pumppaamorekisteri, vesi- ja viemäriliittymäsopimukset
Tietojärjestelmät: vesihuollon järjestelmä, vedenlaadun seuranta, asianhallintajärjestelmä
Marttinen on Opetus- ja kulttuuriministeriön tukema ja valvoma valtakunnallinen nuorisokeskus. Se vastaa kunnallisen nuorisotyön järjestämisestä. Marttinen tarjoaa myös aikuisille ja aikuisryhmille palveluja, kuten majoitus-, juhla-, kokous-, ravintola- ja ohjelmapalveluja.
Käytettävissä olevia hakutekijöitä ovat mm. nimi ja laskun numero. Tietoaineistot eivät ole saatavilla teknisesti avoimen rajapinnan kautta
Nuorisopalvelutiedot Käyttötarkoitus: nuorisopalvelujen järjestäminen ja ohjaus, nuorisotapahtumien ja ohjelmapalvelujen järjestäminen
Keskeiset tietoaineistot: nuorisotilaluettelo, avustustiedot, osanottajien ja nuorten sekä huoltajien yhteys- ja osallistujatietojen hallinnointi, tapahtuman laskutus- ja vakuutustietojen hallinnointi
Tietojärjestelmä(t): asianhallintajärjestelmä
Majoitus-, juhla-, kokous-, ravintola- ja ohjelmapalvelutiedot Käyttötarkoitus: tarjousten seuranta, myynti, varausten seuranta, välineiden vuokraus, kokous- ja juhlatilojen luovutus, majoituspalvelut, ruokatuotanto ja ravintolapalvelut, tavarahankinnat, raportointi, lupa-asioiden hoitaminen
Keskeiset tietoaineistot:
Tietojärjestelmä(t): hintojen hallintajärjestelmä, tavaratoimittajien tilausjärjestelmät, nuorisokeskusten ja Opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen seuranta- ja raportointijärjestelmä
Merikanto-opisto antaa musiikin ja tanssin laajan oppimäärän mukaista taiteen perusopetusta. Merikanto-opisto huolehtii opiston hallinnon tehtävistä ja taiteen perusopetuksen järjestämisestä.
Käytössä olevista tietojärjestelmistä tietoja on mahdollista hakea muun muassa lapsen nimellä, huoltajan nimellä ja henkilötunnuksella. Tietoaineistot eivät ole saatavilla teknisesti avoimen rajapinnan kautta lukuun ottamatta hakijan itsensä tekemiä hakemuksia. Lisäksi jokaisella on osittainen pääsy itseään koskeviin tietoihin Eepoksen kautta.
Merikanto-opiston tietovaranto Tietovarannon käyttötarkoitus: opetuksen järjestäminen, tilaisuuksien järjestäminen (kuten musiikkiesitykset) Keskeiset tietoaineistot: hakija-, oppilas-, opiskelija- ja huoltajatiedot, opiskelijoiden arviointitiedot, palkitsemistiedot, avustusten saajat
Tietojärjestelmät: oppilastietojärjestelmä, opetussovellukset, asianhallintajärjestelmä